Stædig med mad og hård mave

7. oktober 2014

Alder:
12 mdr.

Stædig med mad og hård mave

Hej Helen

Vores datter på 11½ mdr. spiser ikke ret meget af det vi tilbyder. Hun får tilbudt alt fra havregrød, brød, havrefras til morgen, rugbrød til frokost, grøntsagsmos og vores mad til aften og frugt/bolle/yoghurt til mellemmåltider.

Hun lukker tit munden og vender hovedet væk. Nogle gange spiser hun lidt - mest morgenmaden. Rugbrødet er ingen succes og ej heller aftensmaden. Pulvergrød spiser hun normalt gerne. Vi tilbyder det tit når hun afviser det "alm mad," men er det forkert?

Hun har siden hun var 6 mdr. og begyndte på fast føde (og amningen sluttede) haft hård mave. De første måneder fik hun lactulose men skiftede til Movicol da hun var 9 mdr. Det får hun stadig. Vi har prøvet at trappe ud fornylig, så får hun hård ...

Annonce

... mave igen.

Hun får flaske inden hun bliver puttet (200 ml) og en igen i løbet af natten. Typisk mellem kl. 3 og 5. Hun sover tit uroligt midt på natten og nogen gange kan vi få hende til at sove videre bare ved at give sutten, men bliver hun ved med at vågne (og rejse sig op!) giver vi hende flaske og så falder hun hurtigt tungt i søvn og sover som oftest til næste morgen.

Hvad kan vi gøre for at øge hendes lyst til at spise eller skal vi bare acceptere at hun ikke er sulten og tænke det kommer? Men hvad med vitaminer/alsidig kost?

Er det bedre at droppe flaskerne (mme), kan de være skyld i hård mave? Har også tænkt på om en "drømmeflaske" kunne give mere ro midt på natten.

Vi glæder os til at høre dine råd.

Venlig hilsen
Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin